Word lid
of doneer!
  Volg ons op
Twitter
  Volg ons op
Facebook

Stuur ons uw mening!

Graag nodigen wij u uit mee te denken en te praten over Soest en Soesterberg. Draag nieuwe dilemma's aan, presenteer oplossingen of leg een vraag voor. Wij horen graag van u via ons contactformulier.

Afgelopen donderdag 11 juli kwam het verkeersplan Soest-Zuid aan de orde op de Besluitvormende Raadsvergadering.  Het verkeersplan bevat een aantal maatregelen en deze avond kwam het kruispunt Soesterbergsestraat aan de orde. In 2015 is er voor dit kruispunt ook een verkeersmodel ingediend. ...
Lees verder
In de opiniërende raadsvergadering donderdag 4 juli jl. stond de huisvesting voor 20 dementerende ouderen op de agenda. Stichting Dagelijks Leven wil graag een nieuw onderkomen aan de Molenstraat bouwen voor ouderen met geheugenproblemen. Na lang en intensief overleg, waaronder met de o...
Lees verder


ANBI-verklaring

Als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) zijn we volgens de toepasselijke regels verplicht de volgende informatie weer te geven:

  1. NAAM: Vereniging SOEST2002
  2. FISCAALNUMMER:  818103.85,880 (=RSIN).
  3. POSTADRES: Van Lenneplaan 51, 3768 XN  SOEST (zie tabblad contact op website www.soest2002.nl )
  4. DOELSTELLING: De vereniging heeft als politieke onafhankelijke groepering het doel om haar politieke programma te verwezenlijken door een zo sterk mogelijke vertegenwoordiging in de gemeenteraad van Soest, en eventueel in een regio en/of gewest. 
  5. HOOFDLIJNEN BELEIDSPLAN:
    • Het Beleidsplan bestaat grotendeels uit het vaststellen en realiseren van een verkiezingsprogramma. Het programma wordt minimaal eens in de vier jaar vastgesteld door de ledenvergadering en, onder meer, gepubliceerd op de website van de vereniging.
    • Inkomsten bestaan uit contributies van leden, een bijdrage van de raadsleden uit hun raadsvergoeding, schenkingen, erfstellingen en legaten en andere inkomsten zoals donaties en/of sponsorgelden. 
    • Het dagelijks beheer van het vermogen van de vereniging is in handen van het bestuur. De richtlijnen voor het beheer worden middels een begroting voor het komende jaar, conform de statuten, op de ledenvergadering vastgesteld. De jaarrekening wordt eveneens in de Algemene Ledenvergadering besproken en vastgesteld. Het grootste deel van de inkomsten wordt gereserveerd voor de eerstvolgende (gemeenteraads-)verkiezingen. 
    • Het vermogen van de vereniging wordt besteed aan het houden van openbare (thema-)bijeenkomsten; verspreiding van informatie en nieuwsbrieven; advertenties en overige campagne-activiteiten.
  6. BESTUURSSAMENSTELLING: Het bestuur bestaat uit een voorzitter, een secretaris en een penningmeester, aangevuld met andere leden tot een oneven aantal.
  7. NAMEN: De huidige voorzitter is Yvonne de Jong, de huidige functie voor secretaris is nog vacant en wordt momenteel uitgevoerd door interim bestuurslid Ilse Uyland en de huidige penningmeester is Jan Blankestijn. Algemene leden zijn: René Reekers en Rob Alexander.  Zie ook het tabblad "Wie zijn wij" onder “bestuur” op de website
  8. BELONINGSBELEID: De vereniging  is een vrijwilligersorganisatie. Bestuursleden en overige medewerkers zijn onbezoldigd en ontvangen geen enkele vergoeding.
  9. ACTUEEL: Onder nieuws staan op deze website alle activiteiten die wij in het recente verleden hebben ondernomen. Daarnaast geven we periodiek een Nieuwsbrief uit. De laatste edities daarvan staan ook op deze site en zijn onder deze link” te vinden.
  10. FINANCIELE VERANTWOORDING: Jaarrekening 2017